Olej w silniku smaruje jego elementy, a także ma działanie przeciwkorozyjne, uszczelniające oraz zapewnia chłodzenie. Olej EDGE Turbo Diesel jest stworzony do silników wysokoprężnych z pompowtryskiwaczami. Specjalny zestaw dodatków chroni te wysoce precyzyjne podzespoły oraz zapobiega powstawaniu osadów będących pozostałościami spalania oleju napędowego.
W zużytym oleju silnikowym rozpuszczone są liczne nieczystości powstałe w wyniku spalania paliwa, które znoszą działanie dodatków przeciwkorozyjnych i polepszających smarowanie silnika. Ponadto zużyty olej ma niedostateczną zdolność wytwarzania filmu olejowego, przez co najbardziej obciążone elementy silnika mogą pracować na sucho bez smarowania.
Ubytki oleju należy uzupełniać olejem o takich samych parametrach i tego samego producenta, jak obecny w silniku. Oleje mieszają się, ale zawarte w nich dodatki nie muszą współdziałać, co może pogarszać ochronę jednostki.
Fluid Strenght Technology™ stale dostosowuje się do zmiennych warunków panujących w silniku, nawet w najcięższych warunkach. Technologia specjalnie zaprojektowana, aby sprostać zmiennym wymaganiom silnika, minimalizować kontakt metal o metal, nieustannie adaptować się do zmiennych warunków panujących w silniku, a także zachowywać trwały film olejowy (który musi wytrzymać nacisk odpowiadający ciężarowi 10000 kg na centymetr kwadratowy), dzięki czemu możesz jeździć jak chcesz i kiedy chcesz.
CASTROL EDGE to bezawaryjna praca silnika, nawet w ekstremalnych warunkach, redukcja szkodliwych osadów oraz zwiększona wydajność silnika. Zapewnia najwyższy poziom ochrony, redukując kontakt metal o metal pomiędzy metalowymi częściami silnika.
Wymianie oleju zawsze musi towarzyszyć wymiana filtru oleju, aby zawarte w nim zanieczyszczenia nie dostały się do nowego oleju.
Specyfikacje: API SM/CF, ACEA C3, BMW Longlife-04, MB Approval 229.31/229.51, Renault RN 0700 / RN 0710, VW 502 00/505 00/505.01, spełnia Fiat 9.55535-S2, spełnia Ford WSS-M2C917-A.